مروری بر روند تحول برنامه درسی علوم تجربی|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-crampoon

مروری بر روند تحول برنامه درسی علوم تجربی


دانلود بهترین فایل مروری بر روند تحول برنامه درسی علوم تجربی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چكیده

پژوهش حاضر از فرآیند یادگیری بعنوان یادگیری گنج درون كه بر یادگیری برای دانستن – یادگیری برای انجام دادن – یادگیری برای بودن و یادگیری برای باهم زیستن است یاد نموده و این مهم را با بازاندیشی و باز سازی ساختارها و نظام آموزشی قابل تحقق می داند .

در این مقاله روند تحول برنامه درسی علوم تجربی از زمان سقراط و افلاطون تا كنون مورد بررسی قرار میگیرد . علوم بعنوان یك دستگاه جزمی در قرون وسطی آزادگی خود را از دست می دهد . برنامه درسی دانش آموز محور در طول قرن شانزدهم پیشنهاد گردیده و دكارت بر تجربه اندوزی در كتاب بزرگ جهان از روی روش نظم تكیه می نماید .

مقدمه

در سالهای اخیر تحولات بسیاری در كاربرد یاد دهی - یادگیری فعالانه و دانش آموز محور روی داده و توسعه راهبردهایی كه به شاگردان در همكاری مؤثر با یكدیگر كمك می كند افزایش یافته است .

یادگیری به معنای بهبود بخشیدن به تصویر گریهای ذهنی ، به سالهای مدرسه محدود نمی شود . بلكه ، همان طور كه در گزارش كمیسیون بین المللی درباره آموزش برای قرن بیست و یكم با عنوان یادگیری : گنج درون ( Delors . 1996 ) تشریح شده یادگیری حیات انسان را در بر می گیرد و می تواند بر این چهار بعد استوار باشد : یادگیری برای دانستن ، یادگیری برای انجام دادن ، یادگیری برای بودن و یادگیری برای باهم زیستن . تحقق مسئولیتی چنین خطیر بدون باز اندیشی ، بازسازی ساختارها و باز آفرینی نظام آموزشی و زیر نظامهای آن بعید می نماید . (دكتر فریده مشایخ – ص 2 )

چكیده

مقدمه

مروری بر روند تحول برنامه درسی علوم تجربی

فلسفه آموزش علوم تجربی

اهداف آموزش علوم تجربی

( دانستنی ها – مهارت ها – نگرش ها )

مقایسه یادگیری فعال و مبتنی بر همیاری با یادگیری سنتی و انفرادی

نتیجه گیری

منـابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


✔ نمایش جزئیات بیشتر و دریافت فایل

کلمات کلیدی: چكیده مقدمه مروری بر روند تحول برنامه درسی علوم تجربی فلسفه آموزش علوم تجربی اهداف آموزش علوم تجربی ( دانستنی ها – مهارت ها – نگرش ها ) مقایسه یادگیری فعال و مبتنی بر همیاری با یادگیری سنتی و انفرادی نتیجه گیری منـابع

مطالب مرتبط

پرسشنامه رابطه ولی فرزندی: مادر مارک فاین و همکاران 1983

پرسشنامه رابطه ی والد-فرزند (PCRS) فاین، مورلند و شوبل (1983)

پرسشنامه رضایت زناشویی والتر دبلیو . هودسن IMS

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ

پرسشنامه رفتار خرج کردن ادواردز 1998

پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر (MDBQ)

پرسشنامۀ فراشناخت کاترایت- هاتون (فرم کوتاه) 2004

پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ 1993

پرسشنامه سازگاری زن و شوهر اسپنیر DAS 1976

پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور 1995

گزارشی از فعالیتهای تحقیقاتی

قرارداد همکاری هسته کارآفرینی

طرح درس اپیدمیولوژی

شیوه نامه کلاس موضوعی

روشهای تدریس فعال تربیت بدنی در مدرسه با حداقل امکانات

روشها و فنون تدریس

روش های فعال تدریس

روش ها وفنون تدریس 2

روش تدریس زبان انگلیسی

روش تدریس به شیوه مشاركتی